بازاریابی اینترنتی چیست؟
راهنمایی شما برای بازاریابی آنلاین ؟
بازاریابی اینترنتی ارزان ترین راه برای دستیابی به بازار هدف شما است . اما واقعاً بازاریابی اینترنتی چیست ؟
تعریف بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی فرآیند ترویج یک تجارت یا مارک تجاری ( برند ) و محصولات یا خدمات آن از طریق اینترنت با استفاده از ابزاری است که منجر به فروش می شود . بازاریابی اینترنتی یک اصطلاح بسیار گسترده است که طیفی از تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی را شامل می شود - از جمله محتوا ، ایمیل ، جستجو ، رسانه ها و موارد دیگر. با این حال ، این روزها ، بازاریابی اینترنتی اغلب با "بازاریابی محتوا" قابل تعویض است . چرا ؟ زیرا بازاریابی محتوا بازاریابی اینترنتی از حال و آینده است. یک رویکرد استراتژیک بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند ، مرتبط و مداوم برای جذب و نگه داشتن مخاطب واضح و مشخص - و در نهایت ، هدایت اقدامات سودآور مشتری" متمرکز شده است. بازاریابی محتوا (یا بازاریابی ورودی) با تبلیغات سنتی (بازاریابی برون مرزی)و ادغام هر دو با هم . بازاریابی محتوا در مقابل تبلیغات سنتی . این فرم مدرن بازاریابی است که امروز موفق ترین است.
تبلیغات سنتی ممکن است هنوز هم در بعضی از مناطق استراتژیک کار کند. اما اگر کاربران مایل به دیدن آنها نباشند ، می توانند فقط از تبلیغات بی تفاوت دور می شوند. یعنی دقیقاً چه اتفاقی می افتد ؟
به مرور زمان تبلیغات آزار دهنده می شود برای مخاطبان . و این راه ها و روش های دیگری نیستند که مصرف کنندگان ترجیح دهند درباره محصولات جدید اطلاعاتی کسب کنند. آنها به جای اینکه مشاغل خود را در مواجهه با مصرف کنندگان قرار دهند ، باید رویکردی ملایم تر و متفاوت داشته باشند. بازاریابی محتوا دقیقاً همین است. برندها و بازاریابی که از آن استفاده می کنند ، مطالبی را منتشر می کنند که به آنها می آموزد ، الهام می گیرند ، راهنمایی می کنند یا برای مخاطب مورد نظر خود مشکلی را حل می کنند. با برخی ترفندهای مفید ، مخاطبین می توانند آن محتوا را در وب پیدا کنند بدون اینکه به آنها سوق داده شود. اگر چشم اندازها از مطالب مفیدی بهره مند شوند ، آنها بیشتر به ما باز می گردند. مصرف کنندگان می توانند با برند به صورت ارگانیک در تعامل باشند و محتوای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. تمام موارد فوق با تمرکز روی دادن ارزش به کاربر اتفاق می افتد. به کاربران کمک کنید و به آنها ارزش قائل شوید . این همان چیزی است که بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوا می تواند کاربرد داشته باشد.
چرا بازاریابی اینترنتی ؟
اکنون که می دانید بازاریابی اینترنتی چیست ، هنوز هم ممکن است تعجب کنید که چرا احتیاج به اینترنت دارد؟ احتیاج به اینترنت کاملاً پایه گذاری شده است. بازاریابی اینترنتی بارها و بارها موفقیت اثبات شده را نشان داده است.
در اینجا برخی از آمارهایی که از سراسر وب جمع شده اند برای بازاریابی اینترنتی و محتوا را ببینید :
· تا سال 2019 ، بازاریابی محتوا یک صنعت به ارزش 313 میلیارد دلار فراهم کرد.
· 91 درصد از مشاغل قبلاً به قدرت خود اطمینان دارند و قبلاً آن را به عنوان یک تاکتیک اساسی در بازاریابی اتخاذ کرده اند.
· بازاریابی محتوا 62 درصد کمتر از بازاریابی سنتی و برون مرزی هزینه دارد ، اما 3 برابر بسیاری از بازارها را به خود اختصاص می دهد.
· اگر یک وب سایت کوچک با یک وبلاگ دارید ، رشد 126 درصدی بیشتر از رقبای خود را بدون وبلاگ خواهید داشت
· اگر یک وبلاگ دارید و محتوا را منتشر می کنید ، به طور متوسط 434 درصد صفحات فهرست شده بیشتر در Google دریافت خواهید کرد . از تلاشهای من در زمینه بازاریابی محتوا ، دیدم که تجارت کوچک من شروع به کار کرده است.
5- ارائه ارزش برای بازده های بزرگ
خواندن در مورد بازاریابی با محتوای عالی کافی نیست تا بتوانید درک کنید که چطور کار می کند. در عوض ، شما باید آن را در عمل ببینید تا ارزش اساسی آن را درک کنید. زیرا وقتی محتوا واقعاً خوب است ، می تواند کارهای شگفت انگیزی انجام دهد. در اینجا چند نمونه برتر از انواع محتوا از مارک هایی که تولید محتوا را از پارک خارج کرده اند ، آورده شده است :
1. پست ها و مقالات وبلاگ
یکی از متداول ترین انواع محتوا ، پست ها و مقالات وبلاگ است.
به خصوص ، یک وبلاگ یک بستر عالی برای محتوا است زیرا پایه و اساس بسیاری از پست ها ، صفحات و مطالب را ایجاد می کند که همه به سایت شما اشاره می کنند. به یک وبلاگ به عنوان یک تنه درخت فکر کنید. پست های وبلاگ شخصی شما شاخه هایی هستند که به گوشه و کنار اینترنت و موتورهای جستجو می رسند. کاربران می توانند شعبات شما را پیدا کرده و آنها را به سایت اصلی شما بازگردند. این امر شما منجر به فروش بیشتر و خرید بیشتر می شود.
2. اینفوگرافیک
اینفوگرافیک ها روشهای دیدنی و سرگرم کننده ای برای ارائه اطلاعات ارزشمند هستند. آنها برای توضیح مفاهیم از نمودارها ، نمودارها ، تصاویر و تصویر استفاده می کنند. این نوع محتوا به راحتی قابل هضم و کاملاً مشترک است.
3. مطالعات موردی
یکی دیگر از فرم های محبوب و مؤثر مطالب ، مطالعه موردی است. به طور کلی ، یک مطالعه موردی ، نگاهی عمیق به برخی از اقداماتی است که نام تجاری یا تجارت شما انجام داده است که برای موفقیت نتایج قابل اندازه گیری دارد. معمولاً این به چیزی تبدیل می شود که برای مشتری انجام داده اید. این نوع محتوا به دلایل واضح یک اعتماد ساز بسیار جذاب است.
4- پادکست ها
برای کسانی از شما که به فکر نوشتن پست وبلاگ یا مقاله عمیق یا مطالعه موردی می افتند ، وسواس محتوای شما وجود دارد.
پادکست ها بسیار زیاد هستند.
آنها شبیه به داستان های داستانی و نمایش های رادیویی خبری هستند ، به جز اینکه افراد می توانند آنها را بارگیری کنند و به هر حال و هر زمان که بخواهند گوش دهند. اگر یک سخنران یا مصاحبه کننده خوب هستید ، این قالب محتوا می تواند یک چیز عالی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات ارزشمند با مخاطبان باشد.
5. فیلم ها
در حال حاضر فیلم ها گرمترین نوع محتوا هستند. آمار خیره کننده ای در حال حاضر دارد . تا سال 2021 ، فیلم ها 82 درصد از کل ترافیک اینترنت را بدست می آورند . هر روز بیش از 500 میلیون ساعت فیلم در YouTube دیده می شود به راحتی می توان فهمید که چرا فیلم ها در این بخش تسلط زیادی دارند. استفاده از فیلم ها ساده است ، سرگرم کننده هستند ، و از کسری توجه فعلی که در هنگام گشت و گذار در وب رنج می برند ، جذاب هستند. برای مثال عالی کانال YouTube که بیشترین استفاده از محتوای ویدیو را در خود دارد .
آنچه برای بازاریابی اینترنتی لازم دارید :
شما کاملاً برای تمام مراحل با بازاریابی اینترنتی سر و کار دارید.
شما عاشق ایده و خلاقیت هستید به اشتراک گذاشتن ارزش ها با چشم انداز برای مخاطبان خود و ایجاد وفاداری به برند و روابط ارگانیک هستید. ابتدا باید بخش های اصلی بازاریابی موفق اینترنتی را درک کنید.
آنها شامل موارد زیر هستند:
استراتژی در بازاریابی محتوا . در نهایت بازاریابی محتوا بدون استراتژی شکست خواهد خورد - این یک حقیقت غم انگیز است .
اگر انتظار دارید به جایی برسید ، باید جهت ، برنامه ، ابزار مناسب و روش هایی برای سنجش پیشرفت خود داشته باشید.
در اینجا اصول اصلی استراتژی بازاریابی محتوا وجود دارد :
1. اهداف این امر حیاتی است. شما باید بدانید که چه موفقیتی را مورد هدف خود قرار داده اید . برند شخصی شما و مخاطب هدف. هنگامی که سرانجام شروع به تولید محتوا کردید ، باید بدانید با چه کسی صحبت می کنید و صدای برند خود را متناسب به خود اختصاص دهید تا به طور خاص به آنها متوسل شوید. اگر مخاطبان صحیحی را هدف قرار نداده اید موفق نخواهید شد. و اگر نمی توانید راهی برای ایستادگی پیدا کنید ، به گروه های مختلف مارک های دیگری که برای جلب توجه در صنعت شما رقابت می کنند بپیوندید .
2. کلمات کلیدی و تحقیق. هنگامی که می دانید چرا و چه کسی ، باید به چگونگی رسیدگی بپردازید. چگونه به مخاطبان خود خواهید رسید؟ آنها چه می خواهند بیاموزند ، چه راه کارهایی برای حل مشکلات آنها نیاز دارید؟ برای یافتن نتایج در موتورهای جستجو ، کلمات کلیدی را جستجو کنید و قبل از ایجاد هرگونه محتوا ، موضوعاتی را پیدا کنید که علاقه ذاتی برای مخاطبان شما دارند.
3. تمرکز محتوا و تعهدات. چه نوع محتوا ایجاد خواهید کرد؟ چند بار ارسال خواهید کرد؟ کجا پست خواهید کرد؟ شما باید این پایه ها را ببینید تا بتوانید با قوام و کیفیت محتوا ایجاد کنید.
4. تولید محتوا. هنگامی که مباحث ، کلمات کلیدی ، صدای متمایز و مخاطب هدف را دارید می توانید محتوا ایجاد کنید. با این حال ، اگر محتوای شما واقعاً خوب نیست ، وقت خود را تلف نکنید. وقت خود را برای ترسیم کردن و بهینه کردن بازده خود بگذرانید ، و همیشه بهترین مطالبی را که می توانید ارائه دهید.
5. تبلیغ محتوا. اگر راه های صحیح را تبلیغ کنید ، محتوای شما بسیار دورتر خواهد شد. اگر برنامه ریزی کنید وقتی قطعات خود را منتشر می کنید ، تبلیغ کنید ، در انتشار وبلاگ خود و به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی ، استراتژی ایجاد کنید و جامعه ای از پیروان ایجاد کنید که می تواند به بالا بردن تعامل شما کمک کند.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
هنگامی که از SEO با بازاریابی محتوا استفاده می کنید ، می تواند مدت زمان طولانی تری داشته باشد. این دو قطعه در کنار هم باعث می شوند تا بتوانید در اینترنت با دسترسی ارگانیک دسترسی پیدا کنید. SEO شامل تکنیک های مختلفی است که به شما کمک می کند تا در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) به نقاط اصلی برسید. این بدان معناست که افراد می توانند شما را با جستجو در موضوعی که به آنها علاقه مند هستند یا به کمک آنها نیاز دارند ، پیدا کنند. هدف اصلی SEO خوب این است که صفحات سایت خود را در صفحه اول گوگل رتبه بندی کنید. (از این گذشته ، اکثر افراد به ندرت بر روی صفحات دوم می روند .
در اینجا چند تکنیک اساسی SEO وجود دارد که به شما کمک می کنند تا محتوای شما در نتایج جستجو ایندکس و رتبه بندی شوند:
· کلمات کلیدی استراتژیک - شما باید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان ، زیرنویس ها ، مطالب و توضیحات متا قرار دهید تا Google به شما کمک کند بلافاصله آنچه را که در مورد آن است مشخص کند.
· یک سایت با طراحی خوب و منظم در Google نشان می دهد که سایت شما چقدر کاربرد دارد یا اینکه کلیک کردن در اطراف افراد ، یافتن آنچه که به دنبال آن هستند ، پیدا کرده و مطالب شما را می خواند.
· حذف URL های صفحه - ساختار URL برای صفحات شما نباید لقب بگیرد .یعنی آنها باید ساده و آسان برای خواندن باشند .
البته این فقط سئو SEO برهنه است. برای داشتن یک نگاه بهتر و عمیق تر باید اصول اولیه بهینه سازی موتور جستجو را بیاموزید. "تقویت از روش های پرداخت شده"
جستجوی ارگانیک می تواند نرخ کلیک بالایی را به شما ارائه دهد. همچنین این اعتماد به نفس ذاتی را که مردم در نتایج Google دارند به شما می دهد.با این حال ، بعضی اوقات سرمایه گذاری در جستجوی پرداخت شده می تواند به شما کمک کند.
در اینجا چند مثال خوب از موتور موتور جستجو آمده است:
برای جستجوی بازدیدکنندگانی که سایت شما را از طریق جستجوی ارگانیک پیدا کرده اند ، از جستجوی پولی استفاده کرده و بر اساس تجربه خود ، از آنها متناسب با تبلیغات استفاده کنید. ترکیبی از جستجوی پرداخت شده و بازاریابی محتوا ، بازاریابی اینترنتی منسجم به شما می دهد. ترافیک ارگانیک و پرداخت شده می تواند باعث افزایش دیدن شما و نتایج بهتری برای شما شود ، که می تواند منجر به فروش شما شود.
صبر و شکیبایی
بازاریابی محتوا به برخی قطعات نیاز دارد که به مراتب کمتر از استراتژی یا سئو ملموس هستند ، اما شاید مهمترین آنها باشند.
وقتی واقعاً موفق می شوید ، بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت است.
پست وبلاگ شما امروز منتشر می کنید یا فردا ، هفته آینده یا حتی ماه آینده
درعوض ، شما باید صبر و شکیبایی داشته باشید تا ماه ها صبر کنید - شاید حتی تا یک سال یا بیشتر - برای دیدن بازده . خبر خوب؟
بازاریابی محتوا بازاریابی اینترنتی است که به مرور زمان حرکت می کند. HubSpot این پدیده را "ترکیب" می نامند.
محتوای باکیفیت با مرور زمان افزایش می یابد. این به ایجاد اقتدار صفحه کمک می کند و می تواند از طریق ارتباط متقابل افراد با محتوا هنگام دیدن آن ، دسترسی آن را افزایش دهد.
به پیوند ، اشتراک گذاری ، درگیر کردن و موارد دیگر فکر کنید. از همه مهمتر ، همه این بازده های ترکیبی می توانند به مطالب شما در صعود از صفحات گوگل کمک کنند ، که به نوبه خود کمک می کند تا به صورت ارگانیک به افراد بیشتری برسید. این اتفاق بلافاصله رخ نمی دهد ، اما اگر استراتژی خود را به صورت منظم تنظیم کنید ، به موفقیت می رسید . برای دیدن آن فقط صبر و شکیبایی لازم است .
حالا چی؟ چگونه به درون بازاریابی اینترنتی ورود کنیم ؟ در حال حاضر ، شما ممکن است با هیجان در مورد بازاریابی محتوا عمل کنید . شما می خواهید سریعا به این مساله دست پیدا کنید ؟ اگر آماده هستید و می خواهید قدم بردارید ، باید کارهایی را انجام دهید :
1. اهداف خود را مشخص و تعیین کنید .
به یاد داشته باشید ، این یک ماراتن است .
قدم برداشتن به صورت درست آن ضروری است - در غیر این صورت ، چرخش چرخ های خود را شروع خواهید کرد و در مدت زمان کوتاه فرسودگی اجتناب ناپذیر را تجربه خواهید کرد .
فکر کنید که در سال آینده چه اهدافی دارید .
آیا در حال حاضر مشتری دارید؟
آیا شما وب سایت دارید؟
آیا شما از خانه یک شروع می کنید؟
یک قلم و کاغذ بردارید ، یا در مقابل رایانه خود مستقر شوید و شروع به تدوین اهداف برای بازاریابی محتوا کنید.
اهداف خود را قابل دستیابی کنید و آنها را قابل اندازه گیری کنید.
به راهنمایی در مورد اهداف نیاز دارید؟
2. محتوای خود را "ذخیره" کنید
برای ایجاد محتوا ، و موارد دیگر ، به یک پایگاه خانگی در وب احتیاج دارید.
این هست: وب سایت / وبلاگ و ..
جایی که محتوای شما زندگی می کند
و حتی هنگامی که محتوای خود را در زمینه اجتماعی به اشتراک می گذارید.
اگر وب سایتی ندارید ، گزینه های دیگری را هم دارید .
اگر یک وب سایت دارید ، با دنبال کردن SEO و بهترین کاراییها ، بهینه سازی ، کاربر پسند و سازماندهی شده باشید.
3. شروع به استراتژی کنید
اکنون که اهدافی دارید ، خانه ای برای محتوای خود بسازید ، وقت آن است که با بقیه راهبرد بازاریابی محتوای خود پیش بروید.
ما قبلاً در مورد استراتژی بحث کرده ایم ، اما در اینجا مراحل عملی وجود دارد که آن را عملی می کند:
6 مرحله کلیدی ، عملی برای استراتژیک کردن محتوا
تحقیق مخاطبان هدف و توسعه شخصیت برند
تحقیق در مورد کلید واژه ها و تحقیقات SEO
ایده پردازی و برنامه ریزی محتوا