تکنیک های سئو برای اینستاگرام
instagram-seo
اینستاگرام رسماً به بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه رسیده است - این بدان معنی است که اکنون محبوبیت بیشتری نسبت به غول های رسانه های اجتماعی مانند توییتر یا LinkedIn دارد.
این تعداد زیادی از کاربران هستند که دور هم نشسته اند و منتظر دیدن محتوای شما هستند. بنابراین ، چگونه می توانید به همه آن کاربران دسترسی پیدا کرده و فرصت هایی را برای آنها ایجاد کنید تا با نام تجاری شما تعامل داشته باشند؟
پاسخ ممکن است شما را متعجب کند !!! سئو سایت برای اینستاگرام
می دانم که به چه فكر می كنید: آیا می توان واقعاً همان روشهای سئو را كه برای بهینه سازی صفحات وب استفاده می کنیم برای یك برنامه رسانه اجتماعی استفاده کرد و به كار برد؟
مساله این است که اینستاگرام باعث ایجاد استراتژی موجود در جستجوگرها نمی شود ، بلکه استفاده از آن چیزی است که قبلاً در مورد سئو می دانید تا رشد ارگانیک را به حساب اینستاگرام خود برساند . اینستاگرام را موتور جستجوی خود بدانید . این پلتفرم توابع جستجوی داخلی دارد که مانند مینی گوگل عمل می کند.
بهینه سازی اینستاگرام
1. نمایه اینستاگرام خود را بهینه کنید.
اولین گامی که باید در جهت افزایش دسترسی به اینستاگرام خود بردارید ، بهینه سازی نمایه اینستاگرام است. اگر نمایه شما برای بهترین تجربه کاربر بهینه نشود ، فعالیت در حساب اینستاگرام در طولانی مدت فایده ای برای شما نخواهد داشت .
در اینجا چند ترفند برای بهینه سازی نمایه اینستاگرام آورده شده است:
نمایه خود را عمومی کنید
یک تصویر نمایه رنگارنگ و با مارک تجاری انتخاب کنید
Username قابل شناسایی و جستجو ایجاد کنید
نام تجاری قابل جستجو ایجاد کنید
برای یک حساب کاربری اینستاگرام ثبت نام کنید
پیوند وب قابل پیگیری را در بیوگرافی خود وارد کنید
به نظر می رسد این مراحل کار بی فایده ای است ، اما مهم است که قبل از انجام هرگونه تغییر دیگر ، زمینه های اصلی را ایجاد کنید. هنگامی که این اصول را پوشش دادید ، می توانید به مراحل بهینه سازی فنی بیشتری قدم بردارید .
2. کلمه کلیدی اصلی خود را در نام نمایش و Username خود وارد کنید.
همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، اینستاگرام موتور جستجوی مستقل خود را دارد . برای اینکه اصطلاحات صحیحی را در نوار جستجو نشان دهید ، باید در داخل خود برنامه کار کنید تا موقعیت برتر جستجو را بدست آورید.
برای شروع ، باید کلید واژه اصلی خود را مشخص کنید. ما برای این کار از یک نانوایی استفاده خواهیم کرد. هنگامی که یک کاربر اینستاگرام به دنبال پر کردن خوراک خبری خود با کالاهای پخته شده است ، احتمالاً کلمه کلیدی "نانوایی" را جستجو می کند. وقتی این کلمه کلیدی را در نام نمایشی و Username خود دارید ، به احتمال زیاد در نتایج جستجو برای حساب های پیشنهادی نشان داده می شوید.
همانطور که در اینجا می بینید ، چهار نتیجه از پنج نتیجه برتر جستجو برای نانوایی ، این کلمه کلیدی را هم در نام نمایشی و هم در Username دارند. شما باید از کلمه کلیدی اصلی خود در هر دو مکان استفاده کنید تا احتمال جذب شدن توسط الگوریتم را افزایش دهید.
3. از کلمات کلیدی ثانویه خود در بیو استفاده کنید.
اکنون که از کلمه کلیدی اصلی استفاده کرده اید ، وقت آن است که از کلمات کلیدی ثانویه بیشترین بهره را ببرید . کلمات کلیدی ثانویه عبارت ها و موضوعاتی هستند که به دور کلمه کلیدی اصلی شما می چرخند.
اگر کلمه کلیدی اصلی شما "نانوایی" باشد ، کلمات کلیدی ثانویه شما ممکن است مواردی مانند "کیک" ، "کلوچه" ، "کالاهای پخته شده" و غیره باشد.
کلمات کلیدی ثانویه برای جلب افرادی که ممکن است بدنبال کلمه کلیدی اصلی شما نباشند اما همچنان به محصول شما علاقه مند هستند مناسب است . شخصی که به دنبال پختن و دستور العمل های خوب است اگر آن را جستجو کند ، بصورت هدفمند به شما می رسد .
4- با هشتگ های خود به عنوان کلمات کلیدی رفتار کنید .
وقتی پروفایل خود را بهینه کردید ، وقت آن است که پست های خود را بهینه کنید . این یک روند مداوم است که نیاز به توجه ویژه دارد . بیشتر کاربران قرار نیست مستقیماً به دنبال شما بگردند. آنها احتمالاً شما را از طریق هشتگی در یک پست خاص کشف می کنند.
به همین دلیل هر یک از پست های اینستاگرامی شما باید استراتژی هشتگ خاص خود را داشته باشد. شما باید این هشتگ ها را مانند کلمات کلیدی ثانویه ثبت کنید.
این به کاربران فرصت بیشتری برای یافتن شما می کند .
5. از کلمات کلیدی ثانویه در زیرنویس های تصویر خود استفاده کنید.
ما قبلاً اشاره کردیم که اینستاگرام یک موتور جستجوی مستقل است ، به این معنی که هر بخشی از تجربه اینستاگرام شما باید روی کلمات کلیدی متمرکز باشد . تهیه یک زیرنویس جذاب و برای جلب نظر کاربران جدید در عین رضایت طرفداران موجود بسیار مهم است .
عنوان مناسب می تواند چیزی بیشتر از جلب توجه کاربر باشد - همچنین می تواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجو ظاهر شوید . به همان روشی که بیو و هشتگ ها خود را با کلمات کلیدی ثانویه بهینه می کنید ، باید برای زیرنویس اینستاگرام خود نیز همین کار را انجام دهید:
6. از متن alt Instagram استفاده کنید.
متن alt اینستاگرام ویژگی نسبتاً جدیدی است که به کاربران اجازه می دهد برای عکس های خود کپشن بنویسند .
این ویژگی برای کمک به کاربران کم بینا طراحی شده است تا از تجربه اینستاگرام خود لذت ببرند ، اما همچنین می تواند برای سئو نیز استفاده شود. اگر از این مرحله صرف نظر کنید ، اینستاگرام به طور خودکار گزینه های متن متناوب را برای عکس های شما جمع می کند - بنابراین بهتر است این کار را خودتان انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که عنوان با آنچه در عکس است مطابقت دارد.
برای دسترسی به گزینه های متن alt خود ، قبل از اینکه عکس خود را به اشتراک بگذارید ، مستقیماً به صفحه نمایش پیش بروید و روی برگه "تنظیمات پیشرفته" در پایین کلیک کنید:
پس از انجام این کار ، به پایین پیمایش کنید و گزینه "نوشتن متن alt خود" را انتخاب کنید. از آنجا ، می توانید توصیف کامل تصویر را بسازید! و عکس خود را به صورت عادی به اشتراک بگذارید. مزایای تغییر متن alt اینستاگرام شما همان زمانی است که از متن alt برای عکس های وب سایت خود استفاده می کنید. این می تواند به پست های شما کمک کند تا رتبه بهتری در الگوریتم داشته باشند ، نتایج شما برای جستجوی صوتی کشیده شود و موارد دیگر.
7. همه چیز را با تجزیه و تحلیل پیگیری کنید.
اگر اولین بار است که از تکنیک های جستجوگرها برای رشد استفاده می کنید ، باید نحوه تأثیرگذاری استراتژی جدید اینستاگرام در اهداف کلی شما در شبکه های اجتماعی را ردیابی کنید.
در حالی که اینستاگرام دارای ویژگی تجزیه و تحلیل درون پلتفرمی است ، اما فقط به شما امکان می دهد داده ها را از یک تاریخ خاص بکشید. با بسته شدن آن پنجره ، داده ها از بین رفته و جایگزین می شوندد. اگرچه ممکن است برای کاربر عادی خوب باشد ، اما برای اهداف بازاریابی ایده آل نیست .
همانند هر استراتژی بازاریابی محتوا ، داشتن داده های سخت در پشت برنامه محتوای شما نیز امری مهم است. پیگیری موفقیت استراتژی جدید اینستاگرام سئو به شما کمک می کند محتوای خود را اصلاح کنید ، و موفقیت کلی استراتژی خود را بهبود ببخشید.
8- از روشهای متداول سئو کلاه سیاه خودداری کنید.
شاید تصور کنید که گوگل تنها وب سایتی است که به اندازه کافی پیچیده است تا کاربران را به دلیل استفاده از تاکتیک های سئو کلاه سیاه شناسایی و مجازات کند ، اما این درست نیست. اینستاگرام اخیراً شروع به سرکشی در حساب هایی کرده است که سیستم را فریب می دهند. اخیراً ، آنها یک سایه بان برای کاربران اعمال کرده اند که به طور مکرر قوانین را نقض می کنند.
جلوگیری از تکنیک های رایج سئو کلاه سیاه اینستاگرام :
مطالب را سرقت نکنید
از ربات استفاده نکنید
موارد کلمه کلیدی را حذف نکنید
خیلی زیاد حسابها را خیلی سریع دنبال نکنید
فالوئر نخرید
سئو یک استراتژی طولانی مدت است و هنگامی که نتایج را بلافاصله نمی بینید می تواند ناامید کننده باشد . فریب استفاده از یک راه حل سریع برای دیدن افزایش در کاربران را نخورید ، اما اگر گرفتار شوید نتایج می تواند فاجعه بار باشد. اگر به دنبال ساختن حساب اینستاگرام خود به روش صحیح هستید ، به هر قیمتی از این روش ها خودداری کنید .
سئو ممکن است در درجه اول برای بهینه سازی وب سایت استفاده شود ، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از آنچه برای رسانه های اجتماعی نیز استفاده کنید. از این نکات استفاده کنید و حضور اینستاگرام خود را به گونه ای تغییر دهید که کاربر را در اولویت قرار دهید .