جستجوگر گوگل
گوگل یک موتور جستجوی وب است . این وبگاه در سال ۱۹۹۷توسط لَری پیج و سرگئی برین بنیاد نهاده شد . گوگل محبوبترین موتور جستجو است ، بسیاری از وب مسترها سعی دارند تا رتبه وب سایت خود را از طریق تأثیرگذاری در رتبهبندی گوگل افزایش دهند. صنعتی که به مدیر وب سایت ها کمک میکند تا رتبه سایت خود را افزایش دهند بهینه سازی موتور جستجو یا سئو نام دارد. افرادی که در این زمینه کار میکنند سعی در تشخیص الگوهای موجود در لیست موتورهای جستجو دارند و سپس با آگاهی کامل از این روشها به بهبود رتبهبندی و جذب کاربران بیشتر به سایتهای مشتریان خود اقدام میکند.این موتور جستجو بیشترین بازدیدکننده در بین کاربران را دارد. موتور گوگل روزانه چند صد میلیون بار به طرق مختلف استفاده میشود . مهم ترین هدف گوگل ، یافتن متن مورد نظر در میان صفحات وب است . اما انواع دیگر اطلاعات به وسیلهٔ قسمتهای دیگر آن مثل جستجوی تصاویر گوگل ، نیز مورد جستجو قرار میگیرند.این جستجوگر به جز جستجوی کلمات ، جستجوی عکس ، جستجوی فیلم ، جستجوی مترادفها ، پیشبینی هوا ، محدودههای زمانی ، جستجوی قیمت سهام ، جستجوی قیمت طلا ، اطلاعات زلزله ، زمان نمایش فیلمها ، اطلاعات فرودگاه ، مختص اعداد ، دماها ، واحدهای پول و تبدیل به هم ، عبارات محاسباتی و .. فعالیت می کند .
مهمترین جستجوهای گوگل
- جستجوی پیشرفته
- جستجوی زنده
- جستجوی تصویری
- جستجوی ویدئویی
- جستجوی علمی
- فعالیت و اهداف گوگل
- چگونه جستجوی Google کار می کند
هر بار که جستجو می کنید ، هزاران صفحه ، گاه میلیون ها صفحه وب با اطلاعات مفید وجود دارد. اینکه چگونه Google تشخیص می دهد که نتایج نشان می دهد مدتها قبل از حتی تایپ کردن شما شروع می شود ، و با تعهد شما برای ارائه بهترین اطلاعات هدایت می شود. - سازماندهی محتوای وب
حتی قبل از جستجو ، Google اطلاعات مربوط به صفحات وب را در فهرست جستجوی ما سازماندهی می کند. این فهرست مانند یک کتابخانه است ، به جز اطلاعات بیشتر از تمام کتابخانه های جهان که در کنار هم قرار دارند. - فوراً جستجوی شما مطابقت دارد
در کسری از ثانیه ، الگوریتم های جستجوی Google با صدها میلیارد صفحه وب در فهرست جستجوی ما مرتب می شوند تا مناسب ترین و مفیدترین نتایج را برای آنچه می خواهید پیدا کنید. - ارائه نتایج به روشهای مفید
برای کمک به شما در یافتن سریع آنچه که به دنبال آن هستید ، Google نتایج مختلفی را در قالبهای مختلف ارائه می دهد. چه به صورت نقشه با مسیرها ، تصاویر ، فیلم ها یا داستانها ارائه شود ، ما دائماً با روش های جدید ارائه اطلاعات در حال پیشرفت هستیم. - ما فقط تبلیغات می فروشیم ، نه نتایج جستجو
در حالی که تبلیغ کنندگان می توانند مبلغی را بپردازند که در بخش های مشخص مشخص شده از صفحه نمایش داده می شوند ، هیچ کس نمی تواند جای بهتری را در نتایج جستجو بخرد. - همیشه تجربه خود را بهبود بخشید
ما می دانیم که جستجو همیشه می تواند بهتر باشد. به همین دلیل است که مهندسان Google هر روز صرف آزمایش آن می کنند ، صدها هزار آزمایش هر ساله انجام می دهند و منجر به هزاران پیشرفت می شود.
ماموریت جهانی گوگل
ماموریت ما این است که اطلاعات جهان را سامان دهیم و آن را در دسترس و مفید جهانی قرار دهیم.
چگونه جستجو اطلاعات را سازماندهی می کند ؟
قبل از جستجو ، خزندگان وب اطلاعات را از صدها میلیارد صفحه وب جمع می کنند و آن را در فهرست جستجو سازماندهی می کنند.
اصول جستجو
روند خزیدن با لیستی از آدرسهای وب از خزیدن و نقشه های گذشته ارائه شده توسط صاحبان وب سایت آغاز می شود. از آنجا که خزندگان ما از این وب سایتها بازدید می کنند ، از پیوندهای موجود در آن سایتها برای کشف صفحات دیگر استفاده می کنند. این نرم افزار توجه ویژه ای به سایت های جدید ، تغییر در سایت های موجود و لینک های مرده دارد. برنامه های رایانه ای تعیین می کنند که کدام سایتها برای خزیدن ، چند بار و چند صفحه برای گرفتن از هر سایت.
ما از کنسول جستجو استفاده می کنیم تا به صاحبان سایت در مورد چگونگی خزیدن سایت خود گزینه های دقیقی را ارائه دهد: آنها می توانند دستورالعمل های دقیقی درباره نحوه پردازش صفحات در سایت های خود ارائه دهند ، می توانند درخواست تجدید نظر کنند یا می توانند از خزیدن در کل با استفاده از پرونده ای به نام "robots.txt" خودداری کنند. " Google هرگز پرداختی را برای خزیدن بیشتر سایت به صورت مکرر قبول نمی کند - ما ابزارهای یکسانی را به همه وب سایت ها ارائه می دهیم تا بهترین نتایج ممکن را برای کاربران خود بدست آوریم.
یافتن اطلاعات با خزیدن
وب مانند کتابخانه ای در حال رشد است که دارای میلیارد ها کتاب و هیچ سیستم تشکیل پرونده ای مرکزی نیست. ما برای کشف صفحات وب در دسترس عموم از نرم افزاری استفاده می کنیم که به عنوان خزنده وب شناخته می شود. خزنده ها به صفحات وب نگاه می کنند و پیوندها را در آن صفحات دنبال می کنند ، دقیقاً مانند شما اگر در حال مرور محتوای وب هستید. آنها از پیوند به لینک پیوند می خورند و اطلاعات مربوط به آن صفحات وب را به سرورهای Google باز می گردانند.
سازماندهی اطلاعات با نمایه سازی
هنگامی که خزندگان یک صفحه وب را پیدا می کنند ، سیستم های ما همانند یک مرورگر ، محتوای صفحه را ارائه می دهند. ما به سیگنالهای کلیدی - از کلمات کلیدی تا تازه بودن وب سایت - توجه می کنیم و همه آنها را در فهرست جستجو دنبال می کنیم.
فهرست جستجوی Google حاوی صدها میلیارد صفحه وب است و اندازه آن بیش از 100،000،000 گیگ است. مانند فهرست موجود در پشت یک کتاب است - با درج هر کلمه ای که در هر صفحه ای که در آن فهرست می کنیم مشاهده می شود. وقتی یک صفحه وب را فهرست بندی می کنیم ، برای همه کلماتی که در آن قرار دارد ، به آن اضافه می کنیم.
با استفاده از نمودار دانش ، ما برای درک بهتر مردم ، مکان ها و چیزهایی که به آنها اهمیت می دهید ، فراتر از منطبق کردن با کلمات کلیدی هستیم. برای این کار ، ما نه تنها اطلاعات مربوط به صفحات وب بلکه انواع دیگر اطلاعات را نیز سازماندهی می کنیم. امروز ، جستجوی Google می تواند به شما در جستجوی متن از میلیونها کتاب از کتابخانه های اصلی ، یافتن زمان سفر از آژانس حمل و نقل عمومی محلی یا کمک به شما در جهت جستجوی داده ها از منابع عمومی مانند بانک جهانی کمک کند.
الگوریتم های جستجو چگونه کار می کنند؟
با میزان اطلاعات موجود در وب ، پیدا کردن آنچه شما نیاز دارید بدون مرتب سازی کمکی از طریق آن ، تقریبا غیرممکن خواهد بود. سیستم های رتبه بندی Google به گونه ای طراحی شده اند که دقیقاً این کار را انجام می دهند: صدها میلیارد صفحه وب را در فهرست جستجوی ما مرتب کنید تا مناسب ترین و مفیدترین نتایج را در کسری از ثانیه پیدا کنید و آنها را به روشی ارائه دهید که به شما کمک می کند تا آنچه را که هستید پیدا کنید. در جستجوی
این سیستم های رتبه بندی نه از یک ساخته شده اند بلکه یک سری الگوریتم کامل هستند. برای به دست آوردن مفیدترین اطلاعات ، الگوریتم های جستجو به عوامل بسیاری از جمله کلمات پرس و جو ، ارتباط و قابلیت استفاده صفحات ، تخصص در منابع ، و موقعیت مکانی و تنظیمات شما نگاه می کنند. وزن اعمال شده برای هر عامل بسته به ماهیت سؤال شما متفاوت است - به عنوان مثال ، تازه بودن محتوا نسبت به تعاریف فرهنگ لغت نقش بیشتری در پاسخگویی به سؤالات مربوط به موضوعات اخبار فعلی دارد.
برای اطمینان از الگوریتم های جستجو از استانداردهای بالای ربط و کیفیت ، اطمینان حاصل می کنیم که ما یک فرآیند سختگیرانه را در بر می گیریم که شامل تست های زنده و هزاران رأی دهنده کیفیت جستجوی خارجی از سراسر جهان است. این رندرهای كیفیت از دستورالعملهای دقیق پیروی می كنند كه اهداف ما برای الگوریتم های جستجو را تعریف می كنند و برای دیدن همه در دسترس عموم است.
پاسخهای مفید و اشکالات زیاد
لری پیج یک بار موتور جستجوی عالی را توصیف کرد که دقیقاً منظور شما چیست و دقیقاً آنچه را که می خواهید به شما بازگرداند. با گذشت زمان ، آزمایش های ما به طور مداوم نشان داده است که افراد می خواهند پاسخ سریع به سؤالات خود داشته باشند. ما در ارائه مناسب ترین پاسخ ها ، سریعتر و با فرمت هایی که برای نوع اطلاعات مورد نظر شما مفیدترین باشد ، پیشرفت های بسیاری داشته ایم.
اگر به دنبال آب و هوا هستید ، به احتمال زیاد پیش بینی وضعیت هوا را در صفحه نتایج می خواهید ، نه فقط به سایت های هواشناسی پیوند دهید. یا دستورالعمل ها: اگر درخواست شما "مسیرهایی برای فرودگاه سان فرانسیسکو" است ، می خواهید نقشه با مسیرها ، و نه فقط به سایت های دیگر پیوند دهید. این امر به ویژه در دستگاههای تلفن همراه که پهنای باند محدود است و کلیک بین سایتها می تواند کند باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
هزاران مهندس و دانشمند به سختی در تلاش هستند تا الگوریتم های ما را تصفیه کنند و راه های جدیدی برای جستجوی خود بسازند. می توانید برخی از نوآوری های جستجوی ما را در زیر بیابید. با تنها 3234 پیشرفت در جستجوی Google فقط در سال 2018 ، اینها فقط نمونه ای از روش هایی است که ما با گذشت زمان بهتر و بهتر جستجو را انجام داده ایم.
نمودار دانش
مسیرها و ترافیک
نتایج مستقیم
قطعه های برجسته
لیست های غنی
علایق خود را کشف کنید
گوگل همیشه در حال تغییر است